čtvrtek 20. dubna 2017

Stařík který vylezl z okna a zmizel kniha

Hlavní dějové roviny jsou dvě: Alanova minulost a příběh, který se stal, když vylezl z okna a zmizel. Druhá linie vypráví detektivní a absurdní příběh o únosu kufru plném peněz. I ta je vyprávěna z několika pohledů: Alan, detektiv, gangsteři. A to krimi vlastně nechybí též!


Jen v jiné, hodně překvapivé a zábavné formě. Pokud se o krimi dá říci, že je zábavná. Autorovi se tento termín povedl výstižně obsáhnout.


Vyšel od Německa, přes Francie až po USA. Alan Karlsson má narozeniny. Dokonce kulaté a to rovnou. Teď si se svým přítelem Juliem užívá života na Bali.


Tedy až do chvíle, než se Julius rozhodne připravit Alanovi oslavu narozenin. Veškeré informace o produktu. T ato kniha švédského spisovatele Jonase Jonassona má své nadšené obdivovatele i odpůrce, kteří tvrdí, že ji znechuceně odhodili po pár kapitolách. Kniha je lehce a rychle čitelná, příběh svižně odsýpá, co mi poměrně vadilo bylo přespříliš sprostých slov, které se do n. Nakupujte e-knihy online ve vašem oblíbeném knihkupectví Martinus. Neskutečně vtipně a dobře napsaná kniha.


Hlavního hrdinu milujete už od první stránky, kdy se prostě jen tak rozhodne vylézt z okna a vydat se neznámo kam. Když jsem si četla v anotaci, že je hlavní hrdina tohoto příběhu takový švédský Švejk, byla jsem hodně skeptická a knize jsem příliš nedůvěřovala. Stoletý stařík , který vylezl z okna a zmizel Jonas Jonasson audiokniha (CD) Sleva K č. Jedná se o první autorovu knihu, ve které na pozadí jednoho dlouhého a nevšedního života zachycuje důležité historické události 20.


Autor v předmluvě sděluje, že žádné pokračování neplánoval. V současnosti byla přeložena do více jak jazyků a prodalo se přes mili. Ale my jsme rádi, že pokračování napsal, protože nový Stařík je stejně bezstarostný, veselý a zábavný jako v prvním dílu. Líbilo se mi, jak byla zpracována.


Nevadily mi ani politické vsuvky, prostě se mi kniha strefila do noty a nic bych na ní neměnila. Dobrá zpráva: vychází u nás po nějaké době opět švédská kniha, která na obálce nemá mrtvolu. Fenomenální úspěch sklízí v Německu, Holandsku, Dánsku, Norsku, Francii, Itálii, Španělsku, Kanadě, Velké.


Knihu jsem si koupil, až z ohlasu od ostatních čtenářů. Ale i potom jsem od ni moc neočekával. Kniha neskutečně mile překvapila, humorem to v knize jen. Vůbec jsem totiž nevěděla, co od knihy čekat.


Nicméně dnes musím říct, že tato kniha od Jonase Jonassona rozhodně stojí za přečtení. Je čtivá, vtipná a docela napínavá. Příběh o stoletém Allanu Karlssonovi, který uteče z domova důchodců, cestou popadne omylem cizí kufr s fůrou peněz, má v patách gang zločinců a nové souputníky je bezkonkurenčně nejdražším snímkem v historii švédské kinematografie. Jejím autorem je Jonas Jonasson, který se tímto bestsellerem proslavil již po.


Tato kniha pro mě zatím ve své kategorii nemá konkurenci. Jonas Jonasson vypráví ve svém románu o jednom veselém útěku a také o šíleném životním příběhu svéhlavého muže, který se sice nikdy nezajímal o.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky